Melkvee.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Trends
      • Markt
      • Agribusiness
      • Maatschappij
    • Beleid

      Subcategorieën

      • Politiek
      • Zuivel
    • Stal

      Subcategorieën

      • Staltypen en inrichting
      • Automatisering
      • Melkwinning
    • Voer

      Subcategorieën

      • Ruwvoer
      • Mengvoer en bijproducten
      • Weidegang
      • Bodem en bemesting
      • Gewas
      • Oogst
      • Voeren
    • Gezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Medicijnen
      • Ziektepreventie
    • Fokkerij

      Subcategorieën

      • Fokwaarden
      • Paringssystemen
      • Rassen/kruisen
      • Evenementen
    • Jongvee

      Subcategorieën

      • Gezondheid
      • Huisvesting
      • Voeding
    • Mechanisatie

      Subcategorieën

      • Voederwinning en bemesting
      • Voeren
      • Tractoren, shovels en verreikers
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video's
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Praktijk
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieAgribusinessReputatie FrieslandCampina scoort derde plek in Nederlandse Top 30

Reputatie FrieslandCampina scoort derde plek in Nederlandse Top 30

FrieslandCampina is dit jaar op de derde plaats geëindigd in de Top 30 van bedrijven in Nederland met de beste reputatie. Nummer 1 was ASML, gevolgd door Philips op nummer 2. Internationaal reputatie-onderzoeksbedrijf RepTrak maakte de Top 30 op 8 maart bekend.

Met plek 3 is FrieslandCampina het hoogst genoteerde voedingsmiddelenbedrijf in de Top 30 van bedrijven in Nederland met de beste reputatie; boven bedrijven zoals Heineken (5) en Unilever (22) en retailers zoals Jumbo (9) en AholdDelhaize (10). Vorig jaar eindigde FrieslandCampina op de vierde plaats in de top 30.

Enorm belangrijk

‘Als producent van bekende consumenten-merkartikelen is een sterke reputatie enorm belangrijk voor ons’, zegt directeur corporate communicatie John-Paul Schuirink. ‘Onderzoek laat zien dat bedrijven met een sterke reputatie daar voordeel van hebben in onder andere het aantrekken van personeel en kapitaal, maar ook dat mensen vaker een product kopen van een bedrijf met een goede reputatie en deze producten ook eerder aan anderen aanbevelen. En dat een bedrijf met een sterke reputatie ook meer crisisbestendig is.’

15.000 melkveehouders

Schuirink vervolgt: ‘De reputatie van FrieslandCampina bepalen we samen, zo’n 15.000 leden-melkveehouders en bijna 22.000 medewerkers. Deze mooie nummer-3 positie, als hoogst genoteerd voedingsmiddelenbedrijf, is dus een groot compliment voor ons allemaal en een aanmoediging om door te blijven gaan met de verduurzaming en het toekomstbestendig maken van onze mooie coöperatie en onderneming.’

Zeven criteria

RepTrak maakt bij de vaststelling van de Top 30 gebruik van het reputatiemodel van professor Cees van Riel (emeritus hoogleraar communicatie van de Erasmus Universiteit in Rotterdam). Dit werkt met zeven criteria waarop een organisatie beoordeeld wordt door een algemeen, geïnformeerd publiek: producten en diensten, innovatie, leiderschap, maatschappelijk gedrag, bestuursstijl, werkgeverschap en resultaten.

Foto van Erik Kruisselbrink
Tekst: Erik Kruisselbrink

Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.

Beeld: Ellen Meinen

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Melkvee is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn Instagram
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week gratis het belangrijkste nieuws uit de melkveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Melkvee.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Trends
  • Markt
  • Agribusiness
  • Maatschappij
Beleid
  • Politiek
  • Zuivel
Stal
  • Staltypen en inrichting
  • Automatisering
  • Melkwinning
Voer
  • Ruwvoer
  • Mengvoer en bijproducten
  • Weidegang
  • Bodem en bemesting
  • Gewas
  • Oogst
  • Voeren
Gezondheid
  • Aandoeningen
  • Medicijnen
  • Ziektepreventie
Fokkerij
  • Fokwaarden
  • Paringssystemen
  • Rassen/kruisen
  • Evenementen
Jongvee
  • Gezondheid
  • Huisvesting
  • Voeding
Mechanisatie
  • Voederwinning en bemesting
  • Voeren
  • Tractoren, shovels en verreikers
Melkvee.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Trends
      • Markt
      • Agribusiness
      • Maatschappij
    • Beleid
      • Politiek
      • Zuivel
    • Stal
      • Staltypen en inrichting
      • Automatisering
      • Melkwinning
    • Voer
      • Ruwvoer
      • Mengvoer en bijproducten
      • Weidegang
      • Bodem en bemesting
      • Gewas
      • Oogst
      • Voeren
    • Gezondheid
      • Aandoeningen
      • Medicijnen
      • Ziektepreventie
    • Fokkerij
      • Fokwaarden
      • Paringssystemen
      • Rassen/kruisen
      • Evenementen
    • Jongvee
      • Gezondheid
      • Huisvesting
      • Voeding
    • Mechanisatie
      • Voederwinning en bemesting
      • Voeren
      • Tractoren, shovels en verreikers
  • Marktcijfers
  • Video's
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Praktijk
  • Het LeerErf
Top