Veehouders minst tevreden over voerprijs huidige leverancier

De Voermonitor wordt voor de tweede keer gehouden door Geelen Consultantancy uit Wageningen. Met de uitkomst van het onderzoek kunnen voerleveraciers zien hoe tevreden hun klanten zijn en hoe zij scoren in vergelijking met het gemiddelde van alle voerbedrijven die meedoen.
Binnen het onderzoek kunnen veehouders op verschillende aspecten aangeven hoe tevreden ze zijn met hun huidige voerleverancier. De schaal loopt daarbij van -3 tot +3. De voerprijs van hun huidige voerleverancier wordt tot op heden met 0,94 punten als minst tevreden beoordeeld. Daarna volgen de systematiek van kortingen en bonussen (1,20) en de openheid over de samenstelling van het voer (1,39).
Het meest tevreden zijn de veehouders over de klantvriendelijkheid van de medewerkers van hun huidige leveranciers, met 2,27 punten. Ook op het nakomen van afspraken (2,17) en de voorlichting, adviseren en kennis (1,98) doen de voerleveranciers het goed.
Significante verschillen tussen voerleveranciers
In vergelijking met de Voermonitor uit 2014 zijn de verschillen niet groot, maar er zijn volgens Geelen wel duidelijke significante verschillen tussen de onderlinge voerleveranciers. Ook blijken er significante verschillen tussen particuliere en coöperatieve voerleveranciers.
De Voermonitor loopt nog. Donderdag 7 april ontvangen de veehouders die nog niet meegewerkt hebben een herinneringsmail, om alsnog deel te kunnen nemen aan het onderzoek. Veehouders die geen bericht ontvangen hebben, kunnen een email sturen naar: marktonderzoek@geelen-consultancy.nl