Campina wil tegenvallende omzet keren met aangepaste vla en eigen kaas

Naast de eigen Campina-kaas introduceert het merk ook 'Koetjeskaas', jonge kaas in de vorm van een koe. De kaas van Campina is sinds eind februari verkrijgbaar bij Albert Heijn en binnenkort ook bij Jumbo. Volgens Campina is de kaas lichter van kleur omdat er geen toegevoegde kleurstoffen worden gebruikt.
Dalende omzet
Net als in 2014 bleef Campina in 2015 het op één na grootste A-merk van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Merken Top 100 van Martkonderzoekbureau IRI. Toch liep de omzet van het zuivelmerk Campina met 3,4 procent terug. Vooral de aankopen in vla daalden sterk, meldt zuivelcoöperatie FrieslandCampina.
Ook de receptuur van Mona-vla is vernieuwd. Volgens FrieslandCampina zijn de eerste positieve resultaten inmiddels zichtbaar in de afzetcijfers.