Deltamilk versterkt positie in kaasketen

Met ingang van 1 juli 2012 wordt de kaas grotendeels via het netwerk van de A-ware Food Group verkocht. De Nederlandse producent van onder meer natuurgerijpte Goudse kazen uit het Zuid Hollandse Bleskensgraaf verstevigt met deze samenwerking haar positie in de keten van koe tot kaas. De fabriek blijft, evenals de zeggenschap, 100% eigendom van de Zuivelcoöperatie Deltamilk. De verkoop en marketing van kaas onder het merk “De Graafstroom” blijft onder beheer van De Graafstroom. Ook blijft De Graafstroom de retailklanten in Nederland rechtstreeks bedienen.
Rijpingscapaciteit verdubbelen
De samenwerking op het gebied van verkoop van kaas is een uitbreiding van de samenwerking in de keten. De Graafstroom bouwt momenteel een warehouse om haar rijpingscapaciteit te verdubbelen naar 2200 ton. De A-ware Food Group gaat onder de naam ‘De Graafstroom Ripening’, de operationele activiteiten in dit warehouse voor haar rekening nemen.
Tekst: DeltaMilk