Britten kochten massaal zuivel tijdens lockdown

Het Kantas Worldpanel meldt dat 94 procent van de Britse huishoudens melk in huis haalde. 16 procent kocht een zuivelalternatief. De verkoopcijfers laten een piek zien in melk en kaas. Zo nam de consumptie van kaas tijdens de lockdown toe met 48 procent.
Ook de consumptie van boter deed het goed. Zo piekte in de week van 22 maart de verkoop van boter met 69 procent. Als verklaring hiervoor wordt het thuiskoken en de rage voor bananenbrood genoemd.
Zuivelcampagne
De toename van de zuivelconsumptie is mede het gevolg van de marketingcampagne van de zuivelindustrie ‘Milk Your Moments. Middels deze campagne is 100.000 pond ingezameld ter ondersteuning van de Britse liefdadigheidsinstelling Mind. Mensen konden hun donatie doen op een Milk Your Moments-website en werden aangemoedigd via sms te doneren.

Tekst: Sjouke Jacobsen
Begon na de HAS zijn loopbaan in de fokkerij en veevoedingsbranche. Sinds 2014 werkzaam voor Agrio, vanaf 2022 als freelance vakredacteur. Benut zijn praktijkervaring in de melkveehouderij voor Melkvee.nl en Vakblad Melkvee.
Beeld: PXhere
Bronnen: Farming UK, Dairyindustries